متخصص پوست و مو

بیماری های پوست و مو و ناخن

بیماری های پوست و مو و ناخن : زیبایی برای تمامی افراد مهم است و هر فردی تمایل دارد تا از اندام سالم بهره مند باشد اما بروز برخی مشکلات می تواند سلامتی و زیبایی افراد را تحت تاثیر قرار دهد .

در این بین بیماری هایی که در نواحی قابل دید مانند پوست ، مو و ناخن بروز می کنند از نظر روحی نیز مشکلاتی را به وجود می آورد .

نواحی ذکر شده قابل دید هستند و بیماری این نواحی با واکنش های اطرافیان مواجه می شود ، همین امر به مرور زمان منجربه بروز افسردگی و گوشه گیری فرد می شود .

برخی از بیماری ها رایج هستند مانند زرد شدن ناخن ، ریزش مو ، جوش صورت و غیره اما برخی از بیماری های پوست و مو و ناخن بسیار نادر هستند و به راحتی درمان نمی شود ، در چنین مواقعی تشخیص زود هنگام علت بیماری به روند درمان کمک می کند .

بیماری های پوست و مو و ناخن

بیماری های ناخن

عدم رعایت بهداشت ناخن یا بسیاری از موارد دیگر می تواند منجربه بروز بیماری های ناخن شود .

ترک و ناهموار بودن ناخن ، زرد بودن ناخن و سفید بودن ناخن از رایج ترین مشکلات ناخن هستند که به طور معمول در مدت زمان کوتاه و تحت نظر پزشک متخصص درمان می شود .

اما برخی از بیماری ها مانند تورم اطراف ناخن ، ناخن هایی مایل به رنگ آبی ، خطوط سیاه زیر ناخن و غیره از مواردی هستند که بسیار نادر بوده و روند درمان آن ها کمی طولانی تر است .

مشکلاتی چون : لوپوس ، ملانوما ، عفونت های قارچی ،  عفونت ریه ، اختلالات کبدی وتیروئید پیشرفته برخی از دلایل بروز بیماری های ناخن می باشند .

بیماری های پوست و مو

طاسی سر ، ریزش شدید مو ، کچل شدن بخشی از سر ، جوش های ریز یا بزرگ صورت ، اگزما ، پسوریازیس نیز از رایج ترین بیماری های پوست و مو می باشند .

بیماری ها می توانند به دلیل ژنتیک ، کمبود ویتامین ، عدم رعایت بهداشت بروز کنند اما گاهی اوقات بیماری دلایل ناشناخته ای دارد که به راحتی قابل تشخیص نیست و نیاز است که آزمایش ها و نمونه برداری های خاصی انجام شود .

برای تشخیص بیماری های مرتبط با پوست ، مو و ناخن حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید زیرا کوچک ترین سهل انگاری یا بی توجهی ، آسیب جدی به سلامتی و زیبایی می رساند .

دکتر سیما مسعودنیا

عضو انجمن متخصصین پوست ایران

متخصص بیماری های پوست ، مو ، لیزر و زیبایی

درباره دکتر مسعودنيا

دکتر سيما مسعودنيا- متخصص بیماری های پوست و مو و ليزر و زيبایی- عضو انجمن متخصصین پوست ايران

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره