متخصص پوست و مو

جراحی های پوستی

‎جراحی های پوستی : بسیاری از بیماریها و مشکلات پوستی از طریق دارو یا روشهای تزریقی و یا غیرتهاجمی برطرف می شوند اما گاهی برای بهبود مشکلات پوستی نیاز است که جراحی انجام شود .

‎هرگونه جراحی با عوارض و ریسک همراه است ولی انتخاب یک جراح متخصص ، تضمینی برای کسب یک نتیجه ایده آل با بروز حداقل  عوارض میباشد.

‎در ادامه مقاله سه نوع از رایج ترین جراحی های پوستی را توضیح خواهیم داد .

جراحی های پوستی

‎توده های خوش خیم و بدخیم

‎شنیدن واژه تومور یا توده منجربه یک واکنش عاطفی یا فیزیکی می شود زیرا بسیار شنیده شده است که افراد مبتلا به تومور پس از گذشت مدتی جان خود را از دست داده اند .

‎تمامی توده ها سرطانی نیستند و برخی از توده ها در صورت تشخیص زود هنگام و در مراحل خوش خیم ، قابل درمان هستند .

‎بنابراین در صورت احساس هرگونه برآمدگی در بدن بهتر است به متخصص پوست مراجعه کنید تا علت آن مشخص گردد و راهنمایی های موردنیاز برای درمان یا رفع توده را دریافت کنید .

‎خال و میخچه

‎افرادی که در سطح پوست شان میخچه ، خال یا جراحتی دارند به دنبال بهترین روش برای رفع آن هستند .

‎رفع مشکلات پوستی منجربه افزایش زیبایی پوست می شود به همین دلیل بسیار مهم است که حین برطرف کردن مشکل پوست ، آسیبی به پوست نرسد .

‎برداشتن خال یا رفع اسکار و دیگر مشکلات پوست روش های متفاوتی دارد اما امروزه روش های جدید جراحی ، برای ترمیم و رفع مشکلات پوست طرفداران بسیار زیادی دارد .

‎کیست و توده چربی

‎کیست ها و غدد چربی از تجمع سلول های چربی زیر پوست به وجود می آیند .

‎به طور معمول غدد چربی ، خوش خیم هستند و دردی را به همراه ندارند اما رشد و بزرگ شدن غدد چربی منجربه فشار بر روی ریشه عصبی و در نهایت حس درد می شوند .

‎برای درمان کیست ها و توده های چربی نیاز است که به جراح متخصص مراجعه نمایید زیرا جراحی کیست وغدد چربی بستگی به میزان وخامت کیست و توده چربی دارد .

‎به طور معمول مناسب ترین روش درمان کیست و غدد چربی ، جراحی است که با بی حسی موضعی انجام می شود .

‎کیست و توده چربی را بدون برش و جراحی نیز می توان درمان کرد اما جراحی روش مطمئن تری است و احتمال برگشت پذیری را بسیار کاهش می دهد .

دکتر سیما مسعودنیا

عضو انجمن متخصصین پوست ایران

متخصص بیماری های پوست ، مو ، لیزر و زیبایی

درباره دکتر مسعودنيا

دکتر سيما مسعودنيا- متخصص بیماری های پوست و مو و ليزر و زيبایی- عضو انجمن متخصصین پوست ايران

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره